Почався
музейний шлях Возницького у Винниках, де він спочатку створив кімнату-музей, а
згодом – Історико-краєзнавчий музей Винників. Допомагали у цьому Борису
Григоровичу його учні, з якими збирав експонати, вирушав у краєзнавчі
експедиції. Але коли Возницький поїхав на навчання до Ленінграда, музей
закрився.
У 1960-1962
рр. Возницький працював заступником директора Музею українського мистецтва у
Львові.
Згодом
призначений на посаду директора Львівської картинної галереї. Член Національної
спілки художників, де очолював секцію критики і мистецтвознавства.
Тоді ж
Борис Григорович зайнявся активною охоронною діяльністю. Возницький зі
співробітниками обстежував покинуті барокові храми, занедбані каплиці та старі
цвинтарі. У покинутому костелі в Жовкві Борис Возницький зняв з вікон полотна,
які виявилися рештками оригіналів полотен Мартіно Альтомонте – «Битва під
Віднем» і «Битва під Парканами», написані художником на замовлення короля Яна
ІІІ Собеського.
У Городенці на Прикарпатті Возницький разом зі
співробітниками врятували рештки дерев’яного вівтаря роботи Пінзеля. А на
покинутому цвинтарі було розкопане поховання з надгробком дітей Понінських
роботи Бертеля Торвальдсена.
Серед врятованих творів мистецтва гобелени,
меблі, картини, вівтарі, мармурові і дерев’яні скульптури, предмети ужиткового
мистецтва тощо. Борис Возницький, будучи вже академіком, не цурався
найбруднішої роботи під час порятунку пам’яток.
Олеський,
Золочівський,
Підгорецький замки,
каплицю Боїмів,
найдавніший храм у Львові Івана Хрестителя,
музей «Русалку Дністрову»
та відбудував у с. Підлися садибу Маркіяна Шашкевича,
П’ятничанську вежу,
музей гетьмана Івана Виговського у с. Руда,
музей Іоана Георга Пінзеля.
Добився, щоб Палац Потоцьких передали Львівській
галереї мистецтв, де з працівниками створив експозицію європейського мистецтва ХІV-XVIII ст., а на Стефаника, 3 збагатив експозицію
XIX-XXI ст.
Відкрив зали збірки Ярослави Музики.
Створив музей давньої української книги.
Музей, який у 60-ому році у Львові був одним із скромніших , мав лише
другу категорію зі збіркою в 11 тис. експонатів, поповнив до 60-ти тисяч і
добився для музею статусу Національний. Тепер це Львівська національна галерея
мистецтв, а з 2013 року, стала імені Бориса Возницького.
Ним, звичайно, з допомогою колективу, врятовані
скульптури Пінзеля, античні скульптури зі Старого Роздолу, тільки дві тисячі
дерев’яної поліхромованої золоченої скульптури, портрет та сакральний живопис XV-XVIII ст. Надгробки – створив унікальну експозицію, якої не має Україна.
Зібрав та створив експозицію (завершили працівники Золочівського замку)
архітектурних фрагментів старого Львова – Лапідарій…….
Ще багато можна перерахувати тих справ,
які під керівництвом і безпосередньо були зроблені Борисом Возницьким. Він
рахував себе найщасливішою людиною тому,
що робив улюблене та дуже потрібне для людей діло.
Бориса Возницького не стало 23 травня 2012 року, У
нього стався серцевий напад коли він їхав за кермом. Автомобіль розбився між
селами Куровичі та Печенія Золочівського району.
Немає коментарів:
Дописати коментар